Saturday, April 23, 2016

JOM DETOX TOXIN

Tahukah anda 5 jenis tumbuhan terbaik untuk membersihkan badan dari toksin ialah Alfalfa, Milk Thistle, Daun Senna, Halia dan Polyphenols.

Alfalfa ---> Agen mencuci darah
Milk Thistle ---> Agen mencuci hati
Daun Senna ---> Agen mencuci usus
Halia ---> Agen pemecah angin
Polifenol ---> Agen anti penuaan dan radang 

Jangan biarkan tubuh badan kita dipenuhi racun. Jom detox bersama saya.
.
.
Suriya Ahmad
019-2635231
Your Shaklee Distributor

WARNA WARNI MAKANAN UNTUK MATA DAN KULIT

Perlu ke kita makan makanan banyak warna dalam diet seharian. Antaranya warna oren, jingga dan kuning.
.
Sebenarnya makanan berwarna oren, jingga dan kuning TINGGI kandungan karotenoid yang berfungsi untuk:
.
🍊 Melindungi sel daripada kesan pemusnahan oleh radikal bebas
🍊 Sumber Vitamin A terbaik
🍊 Membetulkan fungsi organ tubuh
🍊 Meningkatkan sistem imunisasi
.
Carotomax Shaklee antara vitamin yang mengandungi karotenoid yang mengandungi
.
👉🏻 Beta Karotena Sama dengan 102 bahagian Pisang
👉🏻 Lycopena sama dengan 714 bahagian Aprikot
👉🏻 Lutein dan Zeaxanthin sama dengan 285  bahagian  pink grapefruit
👉🏻 Alpha karoten sama dengan 89 bahagian  Raspberi
.
Larat ke nak telan buah-buah tersebut? Jadi pengambilan 1 biji carotomax sehari amat penting untuk mata dan kulit yang sihat.
.
.
Suriya Ahmad
019-2635231
Your Shaklee Distributor

MASALAH MATA KERING

Masalah mata kering boleh diatasi dengan mempertingkat pengambilan minyak ikan. Minyak ikan semulajadi mengandungi kebaikan asid omega-3 (EPA dan DHA) yang sangat baik untuk mata.

Kajian klinikal menunjukkan wanita yang meningkatkan sumber omega-3 dalam diet mereka mempunyai risiko sindrom mata kering yang lebih rendah berbanding wanita yang kurang pengambilan minyak ikan.

Pengambilan minyak ikan harian yang disarankan adalah sebanyak 500mg bagi dewasa (tingkatkan 2 kali ganda jika mengalami penyakit jantung).

Anda juga boleh ambil dalam bentuk supplement. Omega Guard Shaklee pilihan terbaik untuk mengatasi masalah mata kering.
.
Suriya Ahmad
Shaklee Distributor
019-2635231

KEJAYAAN BERMULA DENGAN IMPIAN

.
Impian yang ditukar menjadi matlamat mudah direalisasi­kan. Impian hanyalah cetusan hati dan hasrat kita bagi mencapai sesuatu. la ada masanya kabur dan tiada masa yang ditetapkan bagi merealisasikannya. Malah kita juga tidak meletakkan sebarang perancangan dan mengenal pasti halangan-halangan yang wujud. Halangan yang mungkin membantu impian itu.
.
Sebaliknya matlamat adalah sesuatu yang lebih jelas dan terancang. Matlamat adalah sesuatu hasil yang mahu dicapai dalam satu tempoh masa yang disertai dengan perancangan yang rapi. la mestilah menghantui fikiran se­hingga kita sanggup melakukan apa sahaja bagi men­capainya.
.
Imagination is more important than knowledge. lni dipetik daripada kata-kata Einstein. Memang benar, imaginasi itu Iebih berkuasa daripada ilmu pengetahuan. lni kerana imaginasi mendorong tindakan. lmaginasi mencetus kegigihan dan mendorong diri bagi menerus­kan perjuangan ke arah kejayaan.
.
Jangan sekadar hanya berimpian tanpa matlamat.
.
.
Suriya Ahmad
019-2635231
Your Shaklee Distributor

Monday, April 18, 2016

Energizing Soy Protein


ESP - Soy Protein Isolate Powder - Vanilla (850g)

Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi


ESP Soy Protein Isolate Powder merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14gram protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan ini amat baik untuk kesihatan jantung.

Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



Untuk Info dan Order: Suriya Ahmad
Shaklee Independent Distributor [ID917694]
WA/Tele/PM: 019.263.5231
COD: Putrajaya, Cyberjaya, Dengkil, KLIA Kota Warisan Salak Tinggi SEPANG,
Nilai, Banting, Bangi dan sekitar.
Tuesday, April 12, 2016

ATASI FOCUS ANAK-ANAK

Ramai ibu bapa merungut anak mereka kurang fokus semasa belajar. Janya boleh bertahan untuk tempoh masa tertentu sahaja.
.
Sebenarnya fokus anak-anak ini boleh dibentuk dari masa ke masa. Antara tips dan cara yang boleh di lakukan ialah:

1. Matikan semua alat elektronik. Yang ni sangat penting. Sorokan gadget-gadget. Cuba amalkan tips pertama ni, fokus anak akan naik berlipat kali ganda.

2. Strategi pembelajaran yang menyeronokkan. Ringkaskan ilmu yang nak diberi. Jadikannya dalam bentuk yang santai dan menggembirakan. Senyum dan jangan marah. Ini juga sangat penting. Jangan jadikan belajar satu yang membebankan.

3. Tempat belajar yang tenang dan nyaman. Minda anak suka kepada suasana tenang. Semakin tenang, semakin mudah fokus.

4. Rehat yang cukup. Bila mereka cukup rehat, minda mereka akan bersedia terima apa jua maklumat baru. Jika mereka letih, gunalah strategi mak nenek apapun, ianya takkan menjadi.

5. Minum banyak air. Air adalah nyawa bagi otak. Otak akan lesu jika air kurang. Air yang cukup menyebabkan otak akan lebih mudah fokus.

6. Peraturan dibuat bersama. Apabila ibu bapa mahu menetapkan waktu belajar, bermain atau rehat, cuba babitkan anak-anak dalam mengaturnya. Minta pandangan dan persetujuan mereka.  Peraturan yang dibuat bersama lebih mudah diikuti dan dipatuhi berbanding datang dari ibu bapa.

7. Nyatakan ganjaran. Memberikan ganjaran setiap kali anak-anak berjaya mendapat markah atau kedudukan baik dalam peperiksaan mendorong mereka belajar.  Ibu bapa perlu bijak memikirkan apa bentuk ganjaran disukai anak dan mampu membuatkan mereka bersemangat belajar.  Ganjaran yang diberikan itu mestilah sesuatu yang jelas dan boleh digambarkan.
.
Pengambilan Omega dan Lecithin membantu anak-anak untuk lebih fokus.
.
Suriya Ahmad
Shaklee Distributor
019.263.5231

Friday, April 8, 2016

ATASI NAFAS BERBAU

NAFAS BERBAU buat kita hilang mood nak bercerita. Kalau boleh nak cepat-cepat habiskan ayat dan berlalu pergi.

Ramai yang mempunyai masalah nafas berbau ni, tapi mereka tak ambil langkah mengatasinya

Hari ini saya kongsikan tips dan cara untuk elakkan nafas berbau;

1. Gunakan ubat gigi berflorida untuk kawal karang (plak) gigi dari bersarang.

2.    Pilih ubat gigi pudina kerana ia mengeluarkan lendir di bahagian rahang dan rongga hidung. Kesannya ia akan kurangkan atau hilangkan nafas berbau dan menyegarkan pernafasan.

3.    Gunakan dental floss (banyak terdapat di farmasi) untuk membersihkan lebihan makanan yang terselit di celah gigi. Makanan terkumpul yang tidak dibersihkan akan bertindak balas dengan enzim air liur dan yang menyebabkan nafas berbau.

4.    Berhati-hati memilih makanan. Elakkan makanan yang terlalu banyak bawang, bawang putih, makanan dengan kandungan lemak yang tinggi dan minuman beralkohol.

5.    Makan ulam yang tak meninggalkan bau seperti ulam raja, pegaga, dan pucuk gajus. Elakkan makan ulam yang berbau kuat seperti petai dan jering.

6.    Gunakan ubat kumur untuk menyegarkan pernafasan (seperti Listerine).

7.    Petua tradisional juga boleh diamalkan untuk menghilangkan nafas berbau seperti mengunyah cengkih atau minum air rebusan kacang hijau.

8.    Waktu pemakanan yang tak teratur atau terlalu lama berlapar juga merupakan menyebab nafas berbau kerana apabila lapar, asid di dalam perut akan bertindak balas dengan sisa makanan dan akan menghasilkan bau busuk.

9.    Jangan lupa memberus lidah kerana lidah mengumpulkan sisa makanan yang menjadi makanan bakteria dan ini akan menyebabkan nafas berbau. Anda boleh menggunakan tongue scraper untuk membersihkan lidah.

Pengambilan Alfalfa Complex selain sebagai detokfikasi bau ia juga membantu menyegarkan nafas dan sekali gus mengatasi mulut dari berbau.
.
Suriya Ahmad|shaklee distributor|019●263.5231

Tuesday, April 5, 2016

2 MINIT CEGAH DIABETIS

Diabetis antara penyakit ngeri yang kerap menyerang sekarang ini. Hatta kanak-kanak juga semakin ramai terdedah dengan masalah diabetis.

Ambil langkah berjaga-jaga untuk mencegah penyakit ini dari terus menghantui anda.

1. Tolonglah kurangkan berat badan tu, kerana berat badan yang overload boleh menyebabkan penyakit ini mudah "menghinggap"

Jaga diet seharian, kurangkan nasi lebihkan sayur.

2. Kalau masak tu, kurangkan lah makanan berlemak. Terutama kaum ibu, kalau sayangkan kaum bapa. Cakna apa yang ibu-ibu masak. Apa kata kita ubah pada makanan yang berkukus, grill, rebus dan sebagainya.

3. Rajin sikit, semak Indeks Glisemik makanan. Jangan masuk mulut je semua yang lalu depan mata. Makanan yang tinggi Indeks Glisemik ni mudah menukarkan glukos atau gula dalam darah.

4. Susah sangat nak minum air putih. Hari-hari dok layan teh tarik, sah tu lunch ambil air gas, malam air oren. UBAH sekarang. Minum air putih 2-3 liter sehari. Janganlah minum sekali arung. Sikit-sikit tapi kerap. Eh kalau ambil air putih lagi kerap, uols akan bertambah kacak dan jelita tau.

5. Sudah-sudahlah asyik mengunyah makanan ringan. Tak cukup tu, kuih-muih yang kaya dengan gula, kek-kek yang berwarna warni dan sebagainya. Ini antara penyumbang terbesar diabetis tau.

6. Ambil susu tepung atau susu rendah lemak. Bukan hari-hari layan susu sejat krimer tu. Memang nikmat layan teh tarik atau kopi tarik yang dicampur susu manis ni. Lagi lah kalau layan dengan roti canai mamak. Tapi percayalah lagi banyak anda minum lagi cepat kebarangkalian kaki nak kena potong tu lagi tinggi.

7. Haa ni satu lagi, tolonglah pergi bersenam. Tak payah lah sampai macam nak masuk olimpik latihannya kan. Cukup berjalan sekeliling taman, tukar dari gunakan lift kepada turun naik tangga dan sebagainya.

Pesanan ini untuk ingatan bersama. Bukankah dituntut untuk berpesan-pesan walaupun hanya sepotong ayat.

Bukan apa, bila sakit bukan sahaja kita menderita. Tapi ahli keluarga turut sama rasakannya.

Ingin dapatkan konsultasi dan nasihat tentang diabetis. PM saya, mari saya bantu.

Suriya Ahmad|shaklee distributor|019●2635231

10 SEBAB KENAPA BADAN PERLU DETOX

1. SINGKIRKAN TOKSIN DALAM BADAN

Pendedahan jangka panjang badan (bahan cemar alam sekitar, bahan kimia, pengawet, racun perosak, logam berat dan sisa buangan industri) menjejaskan metabolisme, tingka laku, sistem imun dan menyebabkan penyakit.

Toksin ini tersimpan dalam badan melalui tisu dan sel-sel di seluruh tubuh termasuk otak selama bertahun-tahun (mengikut umur anda).

2. CEGAH SAKIT KRONIK

Toksin jadi penyebab kepada penyakit kronik seperti kanser, penyakit jantung dan banyak lagi. Badan kita juga berfungsi untuk membuang toksin untuk menjadikan badan kita sihat walau bagaimanapun sistem dalam badan kita telah “overload” dan tidak mampu untuk membuang kesemua toksin ini.

Ini menyebabkan pelbagai komplikasi dalam badan yang membawa kepada penyakit. Detox membantu dan meningkatkan keupayaan badan kita untuk menyingkirkan toksin secara semulajadi.

3. TINGKATKAN SISTEM IMUNISASI

Badan kita mempunyai sistem imun yang berfungsi untuk melawan penyakit. Detox membantu badan untuk berfungsi dengan baik.

4. BERAT BADAN IDEAL

Toksin menjejaskan keupayaan semulajadi badan untuk membakar lemak dan menyebabkan kepada pertambahan berat badan, kencing manis, penyakit jantung dan tekanan darah tinggi.

Detox menyingkirkan toksin dalam badan dan membantu mendapatkan berat badan yang ideal.

5. LAMBATKAN PROSES PENUAAN

Detox menyingkirkan bahan radikal bebas, logam berat yang menyebabkan proses penuaan menjadi cepat (umun baru 30 tahun tetapi kelihatan seperti 40 tahun).

Detox meningkatkan proses penyerapan nutrien dan membantu untuk melambatkan penuaan.

6. TINGKATKAN KUALITI HIDUP

Badan kita tidak berasa selesa apabila mempunyai banyak toksin yang menyebabkan sakit sendi, sakit kepala, gangguan sistem pencernaan, masalah tidur dan kurang tenaga.

7. TINGKATKAN TENAGA

Detox dapat meningkatkan tenaga dari segi fizikal dan mental.

8. KUALITI KULIT

Toksin menyebabkan kulit kelihatan tidak cantik dan kasar. Detox membantu membuang bahan yang menyebabkan kulit tidak cantik, jerawat dan bisul.

9. EMOSI DAN MENTAL YANG STABIL

Detox memberikan anda keyakinan yang meningkatkan keupayaan untuk mengurus kehidupan dengan lebih berkualiti.

10. KESEIMBANGAN BADAN

Detox mengembalikan kesimbangan dalam sistem badan iaitu semua sel, tisu, organ, sistem dalam badan dapat berkerjasama untuk kesihatan yang optima.

Jom Detox bersama Shaklee. Meal plan secara eksklusif untuk anda yang menyertai program ini.

Suriya Ahmad
Shaklee Distributor Anda
019.263.5231

Custom Post Signature

Custom Post  Signature